Щоб підтримати громади на сході України, удосконалити сферу соціальних послуг, ми, разом із нашими партнерами розпочали крупний інноваційний проєкт. Метою цього проєкту є принести позитивні зміни у сферу соціальних послуг регіону завдяки інноваційним рішенням.

Сфера соціальних послуг має асоціюватися із турботою та підтримкою. Проте в Україні поки що ця сфера повна викликів, як от нестача персоналу та належної інфраструктури. Триває довгий та складний шлях реформування, існує велика потреба в модернізації, кращій доступності та більш високих компетенціях персоналу. Більше того, на сході, де відбувається основна частина наших проєктних активностей, ситуація ще складніша через збройний конфлікт, що триває, а також пандемію COVID-19.

Щоб долучитися до розв’язання цієї складної ситуації та долучитися до змін на кращє в цій сфері, ми ініціювали проєкт «Стратегічні, цифрові та партиципативні рішення для розвитку сфери соціальних послуг у 10 громадах в Донецькій та Луганській областях», який виконується нашим партнером “Асоціацією учасницького розвитку громад".

Сподіваємось, що в результаті застосування такого комплексного підходу 10 громад Донецької та Луганської областей будуть краще підготовлені до подальшого розвитку. Соціальні послуги будуть добре доступні, сама система соціального забезпечення буде міцною, а члени громади, місцева молодь та активісти братимуть активну участь у стратегічному процесу.

10 громад партнерів проєкту

Серед основних цілей Проєкту наступні: поліпшити якість та доступність соціальних послуг, побудувати систему соціального забезпечення та популяризувати залучення громадськості.

Для досягнення цих цілей проєктні активності проводитимуться трьома одночасними етапами з грудня по травень 2021 року.

Перший: Розробка стратегій та планів дій задля поліпшення сектору соціальних послуг. Які в свою чергу охоплюватимуть збір робочих груп, актуалізацію соціальних паспортів (документів, в яких наводиться інформація про стан соціальних послуг в громаді, перелік соціальних інституцій, соціальних послуг, населення ТГ, SWOT-аналіз, тощо. До прикладу Cоціальний паспорт_Покровська ТГ) та проведення семінарів.

На цьому етапі ми створюємо робочі групи з застосуванням мультидисциплінарного підходу, іншими словами, ми залучаємо фахівців з різних сфер, щоб забезпечити рівність поглядів та водночас простір для дискусії. Крім того, ми значною мірою заохочуємо громадськість до участі, що забезпечує більш реалістичні погляди на систему та більш ефективні способи подолання викликів. Цифрові, просторові (з урахуванням розташування об’єктів соціальної інфраструктури, транспорту та доступу) рішення та інноваційний підхід – це основні інструменти формування стратегій адекватної, ефективної та доступної соціальної сфери у партнерських громадах.

Другий: Запровадження соціально-орієнтованих партиципативних цифрових платформ для використання в комунікаційних цілях, для навчання та надання соціальних послуг.

На цьому етапі ми обладнаємо мультимедійні кабінети в кожній громаді, надамо консультації та пояснення щодо плану проведеннях заходів. Будуть розроблені листівки з необхідною інформацією щодо соціальних послуг, які пізніше будуть розподілені по всім кімнатам. Згодом ми плануємо розробити електронну платформу для розповсюдження напрацювань у сфері соціальних послуг (карт, стратегій, соціальних паспортів) з можливістю завантажити тематичні відео з інформацією для населення щодо типів соціальних послуг та де їх можна отримати.

Мультимедійні кабінети вже створені у всіх 10 партнерських громадах.

Ці кабінети обладнані проєкторами, проєкційними екранами, ноутбуками, принтерами, 4G WI-FI роутерами, веб-камерами, презентерами, мобільними акустичними системами, підсилювачами Internet та меблями: столами, стільцями та фліпчартами.

Обладнання мультимедійного кабінету

Створення мультимедійних кабінетів переслідує декілька цілей – комунікації з мешканцями, обмін досвідом з іншими громадами, надання соціальних послуг та проведення освітніх заходів, також у співпраці з місцевими та регіональними ГО та благодійними фондами.

На наступному тижні, 9 лютого 2021 року буде проведено офіційну церемонію відкриття та презентацію мультимедійних кабінетів нашим партнером з імплементації.

Третій: Цифрова трансформація та модернізація соціальних установ.

На цьому етапі партнерські громади пройдуть оцінку власної так званої «цифрової зрілості». Ці оцінки будуть згодом проаналізовані, на їх основі ми розробимо плани дій. Плани дій з цифрової трансформації для кожної партнерської громади. Буде також проведено декілька раундів консультацій щодо ефективної імплементації планів дій. Зрештою, в кінці квітня 2021 року буде проведено оцінку цифрової ефективності.